11-03-24

Efter att ha pluggat konstant både i förrgår och igår så hade vi kursprov i matte C idag. Fick sluta efter det, eftersom vi i vanliga fall bara ändå går till kvart över tolv. Men provet var ändå fyra timmar, så man fick sitta så länge man ville. Lyckades - på vägen från skåpet på morgon, till klassrummet där vi skulle vara - tappa bort min skåpnyckel. Kändes ju jättelyckat. Så jag fick knipsa.
På måndag ar vi prov i kemi, och jag har inte ens börjat plugga än. Men jag orkade inte bära hem böckerna idag. Kände att jag förtjänade en dag utan plugg. Så idag då jag hade ätit pannkaka - mums - på skolan så traskade jag hem - i blåsten. Och för er som inte har varit ute i Skellefteå idag, det blåser så mycket att.. om vinden kommer bakifrån, så känns det som att man springer. Om vinden blåser motvind, så kommer man knappt frammåt. Och värst av allt, är nästan då man har vinden från sidan. För då jag skulle gå i stan så vände den helt plötsligt från medvind till sidvind - nog för att vinden ändrade riktning typ hela tiden. Men då iallafall, så skulle jag ta ett kliv, men så blåser det så mycket så benet som jag just luft blåser iväg mot och bakanför det andra benet så jag typ snubblar på mig själv? Nog för att jag inte föll.. men det blåser för mycket!

Var lite road och tog kort och sedan städade jag mitt rum, hallen och toan. Ikväll blev det att vara med Stina!
Nu ska jag iallafall jobba med lite annat. Blir kanske att sticka lite eller.. ja vi får se helt enkelt. Fick just ett sms från nån på skolan också att jag vann i tävlingen de hade idag. En vinst (?) är ju inte helt fel! Så ska hämta den imorrn. Najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0