11-06-15

Så, vi for iallafall på lördagsmorgon. Mamma och Anders kom hit och hämtade mig, och sedan skjutsade han oss till flygplatsen i Luleå. Planet gick.. kring tolv om jag inte minna helt fel - den var ett tag sen känns det som. Vi flög direkt därifrån till Heathrow - som flygplatsen i London heter. Eller en av dom iallafall. Därifrån tog vi en buss, nr 185. Minns de bara för att vi åkte den så jäkla ofta. Och sedan fick vi byta till en annan för att komma in till stället där Therese jobbade. I Richmond. Där var vi ett tag och tittade på smycken, pratade med henne och lekte med Biscuit. Hon skulle stänga affären där vid sex, så efter det gick vi till PizzaExpress som hade väldens godaste pizza måste jag nog säga. Tog en bara vanlig, med tomatsås och ost på. Sedan la jag till skinka på halva, och kyckling på andra. Hur gött som helst. Som tur var så va PE bara bredvid affären, så vi behövde inte gå så långt. För sedan gick vi tillbaka och hämtade Biscuit, och sedan tog vi bussen hem till henne. Eller henne och Daniel då.

På söndag så hade vi bokat att vi skulle på London Eye. Den dagen regnade det. Therese följde ju inte med dit, eftersom hon har ju varit på de flara gånger. Så jag och mamma åkte tåg dit och åkte upp i de. Dock förstörde regnet sikten lite, men den var ändå ljust ute, så man såg långt. Fick lite bilder på BigBen och sådär, men har inte kollat på bilderna än. De håller på att föras över nu. Och just det, före det så fick vi även gå och se en kort film i 4D som handlade om London Eye. Jag hade ju inte ens varit på 3D, rätt tufft med 4D. Den var bara cirka fyra-fem minuter eller nåt sånt, men det var ändå skoj. Och det ingick i priset så. Då vi hade åkt London Eye, så åkte vi tunnelbana in till Camden, för vi skulle gå på en marknad som Daniel hade tipsat om. De va nån marknad som egentligen är där varje dag, men det är mycket mer på söndagar. Så vi gick där ett tag. På själva marknaden hittade vi ingenting som vi ville ha. De hade mest samma saker. I ena ståndet hade de T-shirtar med tryck, och i nästa hade de exakt samma T-shirtar. Men jag hittade dock en affär där, PunkyFish, där jag köpte två par jeans och tre tröjor iallafall. Också hade de 50% på allt, så de var najs för att vara första köpet. Då kändes det som att jag iallafall hade hittat någonting i London. Brukar ju inte shoppa så mycket här hemma i vanliga fall. Då vi hade varit på det mesta där så åkte vi tillbaka till där vi startade. Så vi hoppade först på tunnelbanan tillbaka till Waterloo, där London Eye är också, och sedan tog vi tåget vidare till Fulwell. Sedan kom Therese och mötte oss vid busstationen/Tesco. Vi hoppade på en buss och åkte en bit för att hitta något ställe att äta på. Kom till nån restaurang, som jag inte minns vad den hette. Betsällde nå kyckling och pommes. Dock fick vi fel massa saker och grejs. Så vi var väl inte helt nöjda. På kvällen tog jag massa kort åt Therese, på hennes armband. Hoppas hon blev nöjd iallafall. Hon sa då det!

I förrgår, måndag alltså, så åkte jag, mamma och Therese in med tåget till Waterloo. Sedan åkte vi två tunnelbanor så vi kom till Baker Street. Sedan gick jag och mamma till Madame Tussauds. Var där i nån timme medan Therese satt å tog nå fika eller nåt. Efter det möttes vi alla och sedan gick vi till PRIMARK. Och det är helt seriöst min favoritaffär från och med nu. Det var huuuuuuuur stort som helst och megajävlabilligt! Vi spenderade säkert fyra timmar där inna och trängdes bland allt folk. Det dumma med Primark dock, är att de varken har toaletter eller sittplatser. Men förutom det var det NAJS! Efter det gick vi och åt på ett annat PizzaExpress - igen. För vi alla tyckte att det var så grymt gott.

Igår startade vi dagen med att gå genom Bucher Park - tror den hette så, om jag inte minns helt fel! Där fanns det lösa hjortar, rådjur, harar osv. Tog kort på massa. Också hade vi med oss Biscuit som fick springa lös. I slutet av parken stannade vi och fotade lite till Therese också. Efter det kom vi in till Kingston där Daniel har sin andra affär, och även verkstad. Så då lämnade vi Biscuit där under tiden som vi egentligen skulle åka båt på Themsen och en dubbeldeckare tillbaka. Men i tyckte att klockan vi så mycket, så jag fick välja hur vi skulle göra. Så då blev det så att vi skippade båten och gick direkt till det lite mindre Primark. Var där tills typ.. halv fem kanske. Då tog vi en glass på McDonalds innan vi gick tillbaka till Daniel för att kolla om han ville äta. Men han var inte hungrig än. Så då gick vi själva till Nando's för att äta middag. Middag direkt efter glass, bra - eller hur? På Nando's var de iallafall jättetrevliga och de var god mat. De hade bara massa kyckling. Sen kunde man välja hur stark man ville ha den, vilken del man ville ha, och var man villa he den i - till exempel tortilla, wrap osv. Eller bara pommes till som jag tog. De känns som att jag åt samma mat varenda dag. Men det smakade olika iallafall! Efter det for vi tillbaka hem. Då flyttade jag över bilder till Therese, vi betällde Taxi, bokade flygplatser, packade ihop alla kläder. Eller snarare tryckte ner alla kläder. Men vi rymde då alla iallafall! Hann duscha på kvällen också så vi skulle slippa de på morgonen.

Idag steg jag och mamma upp kring fem. Käkade frukost, packade det sista - och sedan kom taxin tio i sex. Åkte till flygplatsen. Och sedan flög vi därifrån till Stockholm. Och då fick vi springa för att hinna från utrikes - där vi landade - till inrikes - där nästa plan skulle gå 40 minuter senare. Men vi hann, och flög då från Stockholm till Luleå där mormor och morfar kom och hämtade oss. Stannade och käkade på nån restaurang i Piteå efter vägen. Sedan fick jag skjuts till pappa där jag har degat idag. Har varit rätt trött för jag sov mindra än fyra timmar. Men nu har jag iallafall duschat och ska strax bege mig ut med JohanLJ. Vet dock inte vad vi ska göra..



Notera att denna text påbörjades för typ fyra timmar sedan. Har suttit och pratat med folk hela kvällen, så jag har som skrivit lite då och då. Snackade först med PG ett tag, och sedan med Robert. Simon snackade även med mig och Robert ett tag. Riktigt trevligt. Nu ska jag göra mig helt klar. Undrar dock vart Johan är..?

Jag vet att jag har lovat bilder. Men de kommer sen..!


Kommentarer
Postat av: kusen igen

Sv; men då jag jag tycka att du kan lägga ut några av dom =P

2011-06-16 @ 07:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0