11-08-06

Var och badade på måndagen med Richard. På vitbergsbadet. Då vi låg där i värmen så ringde pappa och sa att vi skulle till Göteborg. Så vi låg kvar på badet ett tag, och sedan körde jag hem till mamma där jag packade ihop alla saker jag hade där. Sedan var det bara att bege sig till pappa där jag packade upp allt igen, och packade ner nya saker. Dvs allt som skulle med till GBG. Så packade vi in allt i bilen. En madrass hängde med också eftersom vi planerade bilsovning.

Körde 70 mil på måndagen innan vi sedan stannade mitt ute i en skog nånstans kring Västerås, och sov. Flyttade om alla väskor och allt så pappa och linus rymdes på madrassen i bagagen/baksätet, också sov jag i framsätet.

Körde sedan drygt 40 mil till på tisdagen och kom fram i Munkedal där vi hälsade på Lena och Gunnar. Lena är alltså min farmors syster. For och badade direkt då vi kom dit och sedan for vi tillbaka hem till dom där vi duschade. Bäddade sedan upp tre sängar i deras friggebod där vi skulle sova. De bjöd på grillat till middag. Spett med korv och kött, och pommes till! Hur gött som helst! Gjorde sedan inte så mycket på kvällen innan vi gick och la oss.

På onsdagen vaknade vi upp till redan framplockad frukost. Så det var bara att välja vad vi ville ha! Träffade då även Lena&Gunnars barn - Emma, och hennes kille Jon och deras barn Carl. For sedan rätt snabbt på morgonen. Då körde vi cirka 10 mil, parkerade och sedan gick vi på leseberg. Tror vi kom dit just efter tolv eller nåt sånt. Så kom Rasmus dit också och var med oss efter att vi bara hade hunnit åka två karuseller. Det var huuur mycket kö som helst. Eller kring 40-50 minuter på nästan varje! Men vi åkte iallafall nästan allt! Varken jag eller Rasmus hade åkt FrittFall/Uppskjutet förr. Så jag övertalade honom att vi skulle åka båda! Uppskjutet var dock härligare. Sedan tyckte jag även att vi skulle åka AtmosFear. Men den ville ingen åka alls. Eller pappa var lite sugen men. Det var bara det att då vi kom dig var den stängd, och då den sedan öppnade så var det typ 50 minuters kö, och i slutet innan vi skulle fara så hann vi aldrig åka den.. Men vi åkte iallafall massa annat. Typ det mesta! Förutom barnkarusellena.. Eller jag och Rasmus åkte faktiskt Kaninresan. Jättegulliga småbåtar. Dock är kaninerna i den lite läskiga!
Så for Rasmus iväg där vid tjugo i nio för han skulle åka spårvagn till tågstationen och sedan byta till tåg där för att åka det till Varberg där hans mormor och morfar bor. Så var jag, pappa och linus kvar till dom stängde klockan elva. Hann även äta pizza där kring halv tio - bra tid för middag!
Då vi for från Liseberg så körde vi hem till Tome, där vi skulle bo. Dock var inte Britt och Ebba hemma. Men så kom vi ju på kvällen så vi hann inte göra så mycket förutom att gå och sova.

På torsdag gick vi först och åt frukost på nåt typ franskt bageri. Sedan gick vi vidare ner till vattnet där vi tog en båt över på andra sidan till tv/radio-huset. Dvs SVT, där Tome jobbar. Så visade han oss runt lite där och vad de gjorde osv.. Sedan gick vi och kollade på lite båtar innan jag gick in i stan och de av motsatt kön for nån annanstans. Gick på massa affärar och köpte lite olika saker innan vi träffades igen och åt pizza på PizzaHut. Innan det hann och också träffa nån kille från Tyskland som var riktigt trevlig. Efter pizzan gick vi hem till Tome och på kvällen skulle vi äta glass på Lejonet och Björnen. Men det var stängt, så vi köpte lite godis istället innan vi parkerade om bilen och gick tillbaka.

På fredagen hann vi rätt mycket. Åt frukost hos Tome innan vi for till MediaMarkt där jag köpte en dator osv. For tillbaka till Tome, packade bilen full och sedan begav vi oss till Gränna där vi köpte lite polkagrisar och kollade när de gjorde dom. Jag fick sedan köra till.. nånstans, där vi gick på Biltema och Ikea och handlade lite. Åt även middag på Ikea. Så körde jag sedan därifrån till Trosa. Körde ut på ön utanför där och och kollade lite runt på parkeringen. Parkerade sedan på en ödefläck där vi sov under natten.

Vaknade kring.. åtta imorse tror jag. Halv nio var vi på väg. Stannade på McD där vi åt frukost - pannkakor för mig - och även gick på toa. Så fortsatte vi. Förbi Stockholm och till Barkaby där vi gick på Wheels bilutsällning. Kollade på massa olika bilar, motorcyklar osv. Såg även på när lowriders hoppade, och fick några bilder. Inte för att de blev så bra men. Stod alldeles åt fel håll.
Efter Wheels for vi vidare och körde hela vägen hem. Kom hem just före tio tror jag! Så hade farmor städat vårt hus. Rent och fint, men ett X antal vattenflaskor fattigare..! Och vi som sparade på just dom för att ha vatten i!! GAAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0