09-05-14

Skolan sög idag. Eller nästan allt iallafall. Blev typ bortskämd av att vi var lediga halva dagen igår. Men eftermiddagen var ändå ganska chill, även om den gick extremt segt. Det började med att vi haed teknik efter att ha ätit blodpudding i matsalen. Usch. Men på tekniken knåpade jag bara vidare med mitt hus som egentligen redan är klart. Så nu har jag kaklat mitt toagolv, gjort en dusch, toa, köksbänk och lite annat smått å gott. Då vi slutade gick vi och ställde upp husen i biblioteket - så nu står dom där. Det är bara att kika in och kolla. Fast det blev typ helt förstört eftersom att det kaklade golvet fick massa springor för att limmet stelnade direkt och för att väggarna var inte jämna med bitarna. Golvet blev typ snyggast i början, och det dumma var att jag började lägga bitarna där duschen ändå skulle stå. Men nu får det vara som det blev. Dessutom gjorde jag en spegel, tycker att den blev ganska läcker faktiskt, skulle typ vilja ha en sån själv. Efter tekniken hade vi no och då fick jag och jonas göra en lab. Eller han skulle gå till tekniken och kolla nåt i början av lektionen så jag fick börja utan honom. Och då vare ju som bra att jag typ suger på no - fast det fattar inte malin - så jag visste typ inte hur man skulle göra. Eller jo det är klart att jag visste, så svårt vare ju inte - så jag lyckades iallafall. så då jonas kom tillbaka fick vi sitta och skriva svar på lite saker och sedan skulle vi göra labben. Då kokade vi upp vatten och löste upp bikarbonat i det. Sedan tog vi en annan tillbringare där vi täckte botten och sidorna med aluminiumfolie. Sedan la vi i två silverskedar som hade oxiderat. Efter det hällde vi på det varma vattnet. Och efter ett tag var skedarna som nya igen. Sen fick jag mig ett litet skratt sådär på det tråkiga eftermiddagen - tack! Haha, varje gång malin var borta kunde jag inte sluta skratta. Sen då hon kom tillbaka så var man som tvungen att vara seriös igen. Lyckat.. Efter det slutade vi och då väntade HannaH på mej uppe i laget. Sedan cyklade/gick vi hem till mej. Väl hemma fikade vi nån kaka och sedan satt vi typ och pratade och sedan satt vi och ritade. HannaH ritade världens gulligaste bilder! Haha, kanske laddar upp dom sen nångång! Det var iallafall på mej och henne om tio år + och våra framtida killar! Dessutom bestämde hon vilka killar det skulle vara, och det är några som vi känner nu. Gulligt! Efter det började vi cykla in till stan. Eller hannah skjutsade mej en bit - till a-torpskolan - och sen gick jag resten. Då lämnade vi cykeln och gick in och beställde pizza på dallas. Vi delade på en Hawaii och efter ett tag hade vi smällt i oss den. Det var rätt så gott faktisk. Eller det var längesen jag åt där typ så. Sedan satt vi där och jäste ett tag tills magarna typ var helt runda. Då flyttade vi cykeln till strandpromenaden och sedan gick vi broarna. Rätt härligt, fast jag var/är så trött så det gick väl lite segt. Vi får väl ta och göra om det nån gång då jag är piggare eller så. Fast rätt så många kort hann vi då ta iallafall. Fast jag har inte laddat in dom på datorn än - är för lat för att göra det. Dessutom har jag tappat bort mitt linslock till min kamera. Måste ha tappat det i lekparken igår. Så då hannah gick mot bussen efter broarna så for jag och kollade lite i lekparken - men jag kunde inte hitta det. Ska typ fara dit imorrn och leta lite nogrannare. Jag behöver det ju. Det är ju värre om det blir repor på objectivet.. Men nu ska jag iallafall sluta skriva här och sura vidare=). Godnattpuss ;*

You make me happy, my friend.


Kommentarer
Postat av: HannaH

jag är king på rita! <3

2009-05-14 @ 22:52:48
URL: http://hannahli.blogg.se/
Postat av: sosso

hoppas du hittar linslocket!

2009-05-14 @ 22:57:26
URL: http://sojb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0