11-11-28

Har praktiskt taget bott i Medle i helgen. På fredagen så kom ak hit på kvällen och vi for på maxi och handlade. Sen.. Hm, har jag bra minne om jag inte ens kom ihåg vad vi gjorde under kvällen?! Jag vet att vi skjutsade Oliver till Kapten Röd och till Olles, men mer minns jag inte. Eller minns också att vi hämtade folk innan vi drog till Medle nångång på natten.

Igår så sov vi mest hela dagen, och då vi väl tog oss upp så for vi till Kvantum för att handla middag. Vi köpte en grillad kyckling och gjorde pommes och tzatziki till det - hur gott som helst. När maten var slut och ak's mage hade slutat göra ont så begav vi oss till stan, hämtade upp Robert och drog till Risberg där vi hade tänkt säga hej tvärt. Träffade lite folk där och stannade ett tag - rätt så trevligt! Efter att vi hade varit där så for jag, ak och Robert hem till mig och spelade lite GH. Robert klurade även på lite "pussel" som pappa hade köpt. Just efter ett tror jag, så skjutsade ak hem Robert och sedan hämtade vi upp Simon, yvve och vix och skjutsade hem dem. Väl hemma hos mig igen så somnade jag i sängen tills vi for och skjutsade josse till Bergsbyn. Sedan bar det av "hem" till Medle igen.

Fick skjuts hem idag cirkus en timme efter att vi hade vaknat. Tog mig lite mackor att äta och sedan stoppade jag mina hemmagjorde knappar i ugnen. Såg lite film osv innan jag bestämde mig för att göra knäck. Så nu har vi - bokstavligt talat - hela kylen full med knäck. Jag var tvungen att klämma ihop alla andra varor på en hylla för att knäcken skulle rymmas.

Efter det var klart så hämtade jag ak i Medle och sedan dess har han suttit och knåpat på sitt svenskatal och PMet. Han är stax klar iallafall, så snart ska vi ta och sussa.

Nu ska jag iallafall försöka hitta nån låda att stoppa alla knäck i, annars blir de aldrig gjort, och de lär ju smaka knäppt ifall de står helt öppet i kylen. Iaf, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0